Ervaringen

Hieronder staan enkele ervaringen van mama's die tijdens of na hun zwangerschap een training volgde bij VivideMama.

- April 2020 - 
 
Trainen met Vivian is gewoon altijd leuk. Ze is een echte motivator en heeft kennis van zaken. Ik vond het zelf heel fijn om een stok achter de deur te hebben, anders ligt die bank toch wel erg lekker op vrijdagavond. Ik was zelf bij de start van het programma pas 9-10 weken zwanger, maar wilde gelijk goed leren wat wel/niet kan qua sporten. Er komt ook veel herhaling aan bod qua ademhaling en aan- of juist ontspannen van bepaalde buik/bekkenbodem spieren, daardoor onthoudt je het ook goed. Vanwege het Corona virus hebben we maar 1 les in real life kunnen doen, en de rest online via Skype. Dit vond ik soms ook juist prettig, omdat je de deur niet uit hoeft. Maar belangrijker nog, we konden gewoon alles doen en elkaar zien, net als in real life. Vivian kon zo ook zien via beeld of we de oefening wel op de juiste manier deden. Doordat ik vroeg in mijn zwangerschap al ben gestart, wil ik nog een keer het programma gaan doen, om zo lekker bezig te blijven! Vivian, dankjewel!

- December 2019 - 

Ik had last van mijn bekken na zwangerschap maar ik wilde graag zo snel mogelijk weer fit/slank worden zonder dat ik later problemen zou krijgen doordat  ik misschien te hard van stapel zou lopen met sporten en dus besloot ik aan de slag te gaan met een professional, Vivian. De eerste twee trainingen waren rustig, toen dacht ik "Oh dit is meer ademhaling en techniek training, maar vanaf training 3 liet ze me goed zweten! Met daarbij de nodige spierpijn. Daar was ik wel blij om want dan voelt het duidelijk dat er goed wordt gewerkt aan me. Ik heb vooral geleerd dat ik echt rustig aan moet doen na de geboorte, zodra ik teveel wilde kreeg ik ook direct last bij bekken. Waar mijn vriendinnen met kids nu toch inconstinentieklachten etc hebben, heb ik dat niet en ik heb het gevoel dat dit zeker komt door wat ik heb geleerd, ook met aanspannen/ontspannen van de bekkenspier, wanneer je dit moet doen en wanneer juist niet. Het was erg lastig voor mij om het trainen te combineren met het heben van 2 kids en het volledig borstvoeding moeten geven. Je kan pas echt intensiever trainen als je verlof voorbij is en daar had ik geen rekening mee gehouden. Thuis mijn training doen lukte mij vrijwel niet, daar waar ik vaak gestoord werd door de kids. Dus besloot ik op de sportschool waar ik mijn personal trainingen had aan de slag te gaan. Even tijd voor jezelf en daar liggen ook alle spullen die je nodig hebt, dus dat scheelt. Nu 6 maanden later kan ik weer hele dagen wandelen en shoppen zonder dat ik mijn bekkenbodem voel, heb ook al stiekem buikspiertjes terug waar ik heel erg blij mee ben. Kortom, je moet zelf echt willen en tijd en energie in jezelf steken maar het is het waard!

- December 2019 -

Vanaf de 12e zwangerschapsweek tot 36 weken heb ik gesport bij Vivian. Voor de zwangerschap sporte ik al 2 a 3x in de week in de sportschool en wilde dit graag doorzetten. Ik wilde graag op een verantwoorde manier blijven sporten en ervoor zorgen dat mijn lichaam in een goede conditie zou blijven. Tijdens de lessen kom je erachter dat je veel meer mag trainen dan je op voorhand denkt en krijgt hiervoor ook de juiste informatie en ondersteuning die je ook zelf op de sportschool weer kan gebruiken en toepassen. Met 24 weken kreeg ik last van mijn bekken en ben hiervoor onder behandeling geweest bij een bekkenfysiotherapeut. Ook als je hier last van hebt en het lopen steeds moeilijker gaat, is het des te belangrijker om te blijven sporten en te zorgen dat de omliggende spieren op een goede manier getraind worden. Hiervoor bied VivideMama diverse variaties op oefeningen zodat je altijd op een verantwoorde manier kunt blijven trainen. Ik ben ervan overtuigd dat ik zonder een goede lichamelijke conditie meer klachten had gehad van mijn bekken. Kortom bij VivideMama kun je op een verantwoorde manier blijven sporten gedurende je zwangerschap en het is fijn om van een gespecialiseerde trainer duidelijke kaders te krijgen over wat je wel en niet kunt tijdens het sporten!

- December 2019 - 

Tijdens mijn zwangerschap heb ik met heel veel plezier getraind bij Vivide Mama tot zwangerschapsweek 39 (lees deze ervaring verderop deze pagina). In juni beviel ik na ruim 41 weken van een prachtige zoon! Na een pittige bevalling en een vrij lang herstel wilde ik weer gaan trainen en ik ben heel blij dat ik mijn training voort kon zetten bij Vivian. Vivian heeft me geholpen om weer op te starten met het sporten. De trainingen waren toch weer anders dan het traject dat ik volgde tijdens mijn zwangerschap. Iedere training waren er weer nieuwe oefeningen bij. De trainingen blijven afwisselend en daardoor was ik iedere week gemotiveerd om naar de training te gaan. Ook kon ik de oefeningen steeds zo zwaar maken als ik zelf aan kon. Hierdoor ben ik echt steeds sterker en fitter geworden. Bovendien was het ook wel erg lekker om iedere week een uurtje voor mijzelf te hebben, want een happy mama is een happy baby! Ik raad echt alle mama's en mama's to be aan om te komen trainen bij Vivide mama. De professionele begeleiding zorgt er voor dat je goed in je vel zit, zowel fysiek als mentaal. Buiten dat heb ik de trainingen vooral ook als heel gezellig ervaren! 

- December 2019 - 

Ik ben in september bevallen en wilde na mijn bevalling met goede begeleiding het sporten weer oppakken. Via mijn verloskundige van Sifra kwam ik bij VivideMama terecht en heb ik met het PowerMama programma meegedaan. Ik heb het als erg prettig en leuk ervaren! Door te trainen in een kleine groep, krijg je genoeg aandacht en tips zodat je op de juiste manier traint. Ze is super enthousiast, legt dingen goed uit en de trainingen zijn erg gevarieerd. Ze weet ook genoeg alternatieven als je bepaalde oefeningen niet kan doen. Ik had niet verwacht dat ik al zoveel dingen zou kunnen en mogen doen zo vlak na mijn zwangerschap. Je kan en mag echt veel meer dan je denkt, zowel tijdens als na de zwangerschap! Ik ben zo enthousiast, dat ik in januari met een nieuwe groep mee ga doen voor 8 weken, ik heb er nu al zin in. Kortom, het is echt een aanrader!

- December 2019 - 
 
Ik raakte bekend met het trainingsprogramma van Vivian tijdens een enthousiaste presentatie die ze gaf bij de verloskundige. Ik ben vanwege mijn zwangerschap gestopt met mijn normale sport en ging sindsdien naar groepslessen bij de fitness. Omdat ik erg onzeker was of ik wel de goede bewegingen maakte en geen oefeningen deed die juist averechts werken tijdens de zwangerschap sprak het trainingsprogramma van Vivide me zo aan. Ik zou het iedereen aanraden! Vivian's enthousiasme werkt door in haar programma dat iedere week anders is en je goed helpt om sterker te worden in de zwangerschap en om zwangerschapskwaaltjes te verhelpen. Daarbij gaat de inzet van Vivian verder dan de training zelf en denkt ze actief mee met het verhelpen van (bekken)klachten en heeft ze korte lijntjes met andere hulpverleners (fysio, verloskundige). Iedereen kan in zijn eigen tempo oefeningen doen die Vivian van te voren goed uitlegt en waarbij ze vervolgens ook controleert of je de goede houding aanneemt. Daarbij heeft ze altijd alternatieven achter de hand wanneer iemand de originele oefening niet of niet volledig kan uitvoeren. De oefeningen zijn daarbij uiteraard helemaal afgestemd op de zwangerschap of het herstel na de bevalling. Ik heb Vivian leren kennen als een professional met hart voor haar klanten en veel gezelligheid!

- Augustus 2019 -

Inmiddels een jaar geleden ben ik bevallen van mijn tweede kindje maar dat ik nog altijd een diastase had zat mij niet lekker. Ik wilde graag weten wat ik met sporten wel en niet kon doen, maar ook welke bewegingen in het dagelijkse leven ik misschien aan moest passen en of ik de diastase kleiner kon maken. In maar 5 personal trainingen van Vivian was ik helemaal op de hoogte van waar ik op moet letten. De wekelijkse trainingsschema s die Vivian voor mij gemaakt heeft kan ik nog steeds gebruiken en tijdens de trainingen is Vivian heel fijn; eerlijk, hardwerkend maar zonder te veel te pushen of te schreeuwen, en vooral helemaal aangepast op waar ik aan wilde werken.

Bedankt voor de leuke trainingen, Vivian!

- Mei 2019 -

Afgelopen maanden heb ik bij VivideMama getraind. Ik wilde graag tijdens mijn zwangerschap fit blijven om daar ook de vruchten van te plukken tijdens mijn bevalling en herstel. Er komt een hoop op je af tijdens een zwangerschap en dan is het prettig om deskundige begeleiding te krijgen.

Ik vond het fijn om te ervaren dat je als zwangere nog steeds lekker kunt zweten. Vol energie kwam ik na elke training weer thuis. Ook toen de zwangerschap wat pittiger werd paste ze de oefeningen voor mij aan. Top!
Ik heb er genoten van de trainingen en leuk om andere sportieve mommy’s (to be) te ontmoeten.
Dank je wel lieve trainers en andere meiden.

Liefs, Martine

- November 2018 -

Personal Training van Vivian aan huis! Hoe fijn is dat.
Terwijl mijn zoon lag te slapen, of mee te kijken in zijn wipstoel, begeleide Vivian mij in het herstel van een zware bevalling (keizersnede). Oefeningen thuis, maar ook lekker buiten trainen. Goede begeleiding met veel tips.

Elke week ontving ik het trainingsprogramma over de mail. Dat is super handig om er zelf ook aan de slag mee te gaan. Echt een aanrader!

 

 

- Juni 2019 -

Voordat ik zwanger werd sportte ik ook al een paar keer per week. Ik was dan ook niet van plan om ineens niets te gaan doen toen ik zwanger werd. Een kindje laten groeien in je lijf en bevallen is namelijk topsport! Daar moet je gewoon goed voor trainen. In de praktijk merkte ik op een gegeven moment dat het lastig was om in te schatten hoe ver ik kon gaan in mijn eigen trainingen, ook vond ik het lastig om mezelf te motiveren om echt goed te blijven sporten.

Vanaf zwangerschapsweek 20 ben ik bij Vivide mama gaan trainen bij de small group training, dit heb ik met heel veel plezier en motivatie vol gehouden tot zwangerschapsweek 39. Ik vond het heel fijn om mijn lichaam te trainen met een focus op de spieren die juist zo belangrijk zijn voor alle (post)zwangerschapskwaaltjes. Ik voelde me na de training vaak beter dan op de dagen dat ik niet sportte. Ook vond ik het heel prettig om met andere vrouwen te trainen die zwanger zijn of waren zodat je met elkaar over deze bijzondere tijd kunt praten.

Ik voel me fit en klaar voor de bevalling en de tijd daarna. Ook ben ik van plan om een paar weken na de kraamtijd weer te gaan opbouwen bij VivideMama zodat ik mijn lichaam weer klaar maak om zelfstandig te kunnen sporten.